Ingurugiroa lau urte geroago
Gaurko Berria kazetan Sabin Intxaurraga elkarrizketatzen da eta berak zuzendutako sailaren balantze modukoa egiten du. Eusko Jaurlartizaren Ingurugiro sailak, oro har, lan txukuna egin duela uste dut. Inportanteak iruditu zaizkit Jaurlaritzako beste sail batzuk babestutako megaobren aurrean agertutako jarrera kritiko zorrotza, hots, Pasaiako kanpo portua edo Supersur delakoa. Oker ez banago, lehen aldiz gertatu da hori eta, akaso, garai berrien seinale izan daiteke eta ingurugiro-sailak inpaktu-txostenak egite soiletik haratago joateko pisu politikoa izango dutela adieraz lezake.
Ez dut bat egiten gaur Sabinek Euskal Yari buruz esaten duenarekin: Trenbide sare berria egiteak ingurumenean eragin ikaragarria izango duela badakit, baina edozein azpiegituratan irabazien eta kostuen arteko aldea aztertu behar da, eta sare berriaren emaitza baikorra da; kalteak baino handiagoak dira irabaziak. Ba neroni balantze hori egiten dudanean kontrakoa ateratzen zait: Zenbat auto kenduko ditu EAEko errepideetatik? Kontuan, izanik eskualdetik eskualdera eginiko bidaien % 67 ibilgailu partikularrez egiten dela, zenbatean murriztuko da zifra hori Kioto bete ahal izateko? Zenbat pasaerako-kamioi kenduko ditu N-1etik? Zenbat diru-baliabide kenduko dizkio EAE barneko trenbide-sarea artatu, hobetu eta hedatzeari? Balantze horretan Nafarroarekin egin beharreko abiadura azkarreko loturak izango dituen inpaktuak kontuan hartu al dira? Uler dezaket presio handiak egotea, baina Kiotoren izenean Euskal Y-a justifikatzea lartxo iruditzen zait, Sabin.
Beste puntutxo bat jarriko nuke sailaren hutsen artean, hain zuzen ere, Euskaltzaindiak atzen urteotan hartutako erabaki lexikologiko baldar eta ganorabakoenetako biri men egitea: ingurumenari eta iraunkortasunari hain justu.
Positiboetan, bestalde, bi dira oso nabarmentzeko administraziko beste sail batzuekin erkatuta: euskarari emaniko trantamendu duin eta kalitatezkoa eta ingurugiro-balioak zabaltzeko eginiko dibulgazio-lan aparta. Ingurumena.net weborria eta bertan esekita dauden materialak apartak iruditzen zaizkit.
posted by Inaki at
4:38 PM
Ez dut bat egiten gaur Sabinek Euskal Yari buruz esaten duenarekin: Trenbide sare berria egiteak ingurumenean eragin ikaragarria izango duela badakit, baina edozein azpiegituratan irabazien eta kostuen arteko aldea aztertu behar da, eta sare berriaren emaitza baikorra da; kalteak baino handiagoak dira irabaziak. Ba neroni balantze hori egiten dudanean kontrakoa ateratzen zait: Zenbat auto kenduko ditu EAEko errepideetatik? Kontuan, izanik eskualdetik eskualdera eginiko bidaien % 67 ibilgailu partikularrez egiten dela, zenbatean murriztuko da zifra hori Kioto bete ahal izateko? Zenbat pasaerako-kamioi kenduko ditu N-1etik? Zenbat diru-baliabide kenduko dizkio EAE barneko trenbide-sarea artatu, hobetu eta hedatzeari? Balantze horretan Nafarroarekin egin beharreko abiadura azkarreko loturak izango dituen inpaktuak kontuan hartu al dira? Uler dezaket presio handiak egotea, baina Kiotoren izenean Euskal Y-a justifikatzea lartxo iruditzen zait, Sabin.
Beste puntutxo bat jarriko nuke sailaren hutsen artean, hain zuzen ere, Euskaltzaindiak atzen urteotan hartutako erabaki lexikologiko baldar eta ganorabakoenetako biri men egitea: ingurumenari eta iraunkortasunari hain justu.
Positiboetan, bestalde, bi dira oso nabarmentzeko administraziko beste sail batzuekin erkatuta: euskarari emaniko trantamendu duin eta kalitatezkoa eta ingurugiro-balioak zabaltzeko eginiko dibulgazio-lan aparta. Ingurumena.net weborria eta bertan esekita dauden materialak apartak iruditzen zaizkit.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home